Semester i Turkiet, varför inte?


Vad är det som håller på att hända, har vårat folk redan glömt bort historiens förlopp eller är historien något man tar lätt på och inte respekterar. Är det bara jag som tycker detta börjar bli sjukt.

Varje sommar så åker folk till olika semester orter runtom i den stora världen, som är full av vackra platser som kan få en att glömma av kylan i Sverige. Dessa platser har oftast något specifikt att tillge just dig som turist. Vissa länder är billiga, vissa länder är natursköna och vissa länder har aktiviteter som naturens gång har skapat på den platsen.

Men frågan jag ställer mig är, hur mitt folk tänker när man år efter år åker till landet som så många gånger i historien har spottat och visat vårat folk vad dem tycker om oss och det är ingenting som visar på att dem kommer sluta med detta svineri. Men ändå så åker vi och blir turkarnas levebröd.


Hat

  

Jag säger inte att vi ska hata och uppmana till våldsbrott mot dessa människor, absolut inte!
Men det jag säger är att vi inte skall älska, respektera och försörja deras familjer som vi vore deras bröder och systrar heller.


Det är svårt att förstå att gränsen inte är nådd för lände sedan. För visst så behöver jag verkligen inte dra igång allt som har skett mot oss i historiens lopp och sker än idag. Så varför är vi dem människorna som reser dit som aldrig förr när turismen i Turkiet sakta men säkert har sjunkigt till lägre nivåer, då människor har tagit sitt förnuft till fånga och insett att "våldtäkts" gängen inte bara är ett rykte.


Moralen

  

Men när man väl ställer frågan till sitt folk varför dem åker dit , så finns det många svar och det brukar låta på detta vis:


  • Jag är uppvuxen där och vill återuppleva hur det var.
  • Det är skönt eftersom man kan språket, så att man förstår varandra.
  • Det är billigare där än andra länder.

Då ska jag säga vad jag tycker om just dessa försvars tal:


  • Vårat folk är inte från Alanya,
  • Varför ska du kommunicera med dem? Vill du få dem att erkänna Seyfo eller?
  • Och ja, det är billigare där, men sjunker du verkligen så lågt att du säljer dig för pengarna.

Vackraste landet


Jag själv var i Turkiet för 2-3 år sedan och min själ grät när jag satte mig på flyget och efter en vecka i "våldtäkternas" land så var min själ knäckt. Jag hade en stark vilja att bara komma hem till Sverige igen. Men såhär i efterhand så tycker jag att det var nyttigt för mig att få se med egna ögon hur turkarna verkligen är.


Det må vara världens finaste land när världens äckligaste folk inte är där, men så länge dem är där så är det knappast vackert. Jag kan förstå folk som åker tillbaka till byarna för att återuppleva eller upptäcka hur det var, men att börja investera i landet som välkomnar alla syrianer i staden Mardin med stora skyltar för propaganda syften är bara ett hån mot våra förfäder.


Varför sväljer du din stolthet, istället för att stå upp för den. Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå. Om en människa spottar dig på ansiktet, inte går du fram och kramar honom. Men när en turk gör det så pussar du hans kind. Varför denna särbehandlingen för?


Av: Emanuel Güner


Kommentarer
Postat av: Isax



Så länge den turkiska staten inte erkänner vår folkgrupp och vad de har gjort mot oss så kommer de inte att få ett öre från min ficka. Jag har aldrig varit där och kommer heller inte att åka dit.



Dessa kräk till människor (eller djur?) ler med världens falska leende när de ser pengar i våra fickor, pengar som sedan skattas till staten och som senare betalar löner till andra turkiska kräk som gör allt för att de kristna ska ha ett helvette i Turkiet.



DÖD åt den turkiska staten!

2008-07-15 @ 13:26:12
URL: http://www.metrobloggen.se/isax
Postat av: M

Dem sanna orden, svart på vit!!!

2008-07-18 @ 14:19:14
Postat av: Anonym

2008-07-22 @ 11:58:54
Postat av: Fellie

lyssna, när du inte kan ens respektera de folket så har du ju blivit likadan,

de är klart att man ska vara stolt över vad man är o står för, men de handlar inte om att vara Stolt med ett hårt hjärta.. Man måste vara ödmjuk o gå vidare, inte dra alla över en kant, annars kommer man dö med en känsla av hat, d skulle inte precis vara ett meningsfullt liv.

För Du ensam kan inte göra nått för att ändra på situtionen, de är Gud som måste!

2009-11-25 @ 23:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0